FAQ
Festivalshop
Kostuums & Feestartikelen
Festivalshop - main - phone +32 (0)13 78 16 00  
IBAN BE73 0015 9512 2560BIC GEBABEBB
BTW BE 0445.147.846
OPENINGSUREN
De Shop is geopend van 10:00 tot 18:00u
Op Zondag, Dinsdag en feestdagen zijn we gesloten.
Tijdens seizoenen zijn er extra openingsdagen gepland.
Gesloten
1 mei 2024 : Winkel gesloten wegens Feestdag België
9 mei 2024 : Winkel gesloten hemelvaartdag
20 mei 2024 : Winkel gesloten Pinkstermaandag
21 juli 2024 tot 30 juli 2024 : Winkel en webshop gesloten Zomervakantie
Festivalshop - main - facebook Festivalshop - main - instagram Festivalshop - main - youtube Festivalshop - main - twitter Festivalshop - main - pinterest
Festivalshop - Betaling
Betaling
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kan uw order bij ons op een veilige manier betalen via de meest courante online betaalmogelijkheden! Onze betaalmogelijkheden: VISA, MasterCard, Maestro, Bancontact Mister Cash, GiroPay, iDEAL, KBC, CBC, PayPal, SOFORT Banking en SOFORT Übereisung! Deze betalingen gebeuren rechtstreeks in de beveiligde betaalomgeving van MultiSafepay.
Festivalshop - Mijn profiel
Mijn profiel
Hoe kan ik gratis registreren?
Wanneer u nog niet ingelogd bent ziet u rechts bovenaan de website profiel aanmaken staan. Registreren kunt u doen door op profiel aanmaken te klikken en vervolgens het formulier in te vullen. Druk vervolgens op de knop profiel aanmaken. Een profiel registreren is gratis.
Hoe kan ik inloggen?
Wanneer u nog niet ingelogd bent ziet u rechts bovenaan de website inloggen staan. Inloggen kunt u doen door op inloggen te klikken en vervolgens uw persoonlijk e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Druk vervolgens op de knop inloggen.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wanneer u nog niet ingelogd bent ziet u rechts bovenaan de website inloggen staan. Bent u reeds ingelogd dan ziet u rechts bovenaan de website 'mijn profiel' staan. Klik op 'mijn profiel' of log in om toegang te krijgen tot uw persoonlijk profiel. Vervolgens kunt u kiezen voor mijn persoonlijke gegevens. Breng de gewenste wijzigingen aan en klik op de knop 'opslaan'.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Indien u uw wachtwoord vergeten bent kunt u eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga hiervoor via de link rechts bovenaan naar de pagina inloggen en klik op wachtwoord vergeten. Vervolgens kunt u uw persoonlijk e-mailadres invullen om zo een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit systeem werkt volledig automatisch. U kunt dus in slechts enkele ogenblikken een nieuw wachtwoord aanvragen.
Festivalshop - Verzending & Retour
Verzending & Retour
Door wie en op welke dagen wordt mijn bestelling geleverd?
Festivalshop.be werkt samen met B-post voor al haar leveringen. B-post bezoekt elke dag van de week elk adres in België en verzekerd een levering van één à twee werkdagen in België.  Voor de juiste verlofdagen van B-post zie www.bpost.be. Om ons steentje bij te dragen aan het milieu gebruiken wij voor het verzenden van onze orders zoveel als mogelijk recuperatie dozen- en opvulmateriaal.  Festivalshop.be is ook een fysieke winkel.  De wekelijkse sluitingsdag van de shop is elke Dinsdag. Op die dag verwerken wij geen pakjes.  Pakjes die op Maandag na 14u of op Dinsdag besteld worden vertrekken dus op Woensdag om 14u.  Op Zondag en Feestdagen zijn wij gesloten, de bestellingen vertrekken dan de eerste werkdag na die sluitingsdag.
Hoe kan ik mijn product of bestelling retourneren?
Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om je bestelling of een deel ervan te herroepen en je product(en) terug te sturen. Breng ons op de hoogte door ons het formulier voor herroeping ingevuld te mailen. Vergeet aub niet je IBAN-nummer bij te voegen. Je kan het formulier ook toevoegen aan het pakket met de artikelen die je terugstuurt. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant. Meer details en informatie vind je terug onder puntje zeven van onze algemene voorwaarden.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Leveren jullie ook in Nederland?
Ja hoor, de levertermijn naar Nederland bedraagt 2 à 3 werkdagen. De verzendingskosten bedragen minimaal €7,95.   Hierin zit wel een transportverzekering tot 250€ voor verzending buitenland.
Wat gebeurt er als mijn bestelling niet in de brievenbus past?
Al onze bestellingen worden verzonden in kartonnen dozen.
In geval van afwezigheid stopt de postbode een afwezigheidsbericht in de brievenbus.

U hebt twee mogelijkheden om het pakket in ontvangst te nemen:

- U heeft 15 dagen de tijd om het pakket te gaan afhalen in het postkantoor of PostPunt dat op het afwezigheidsbericht vermeld staat.

- U kunt aan een derde persoon vragen om het pakket te gaan afhalen in het postkantoor of PostPunt dat op het afwezigheidsbericht vermeld staat. De persoon die de zending afhaalt, neemt het door de bestemmeling ingevulde en ondertekende afwezigheidsbericht mee.
Wat is de levertermijn?
Festivalshop.be is ook een fysieke winkel. De wekelijkse sluitingsdag van de shop is Dinsdag. Op die dag verwerken wij geen pakjes. Pakjes die op Maandag na 14u of op Dinsdag besteld worden vertrekken dus op Woensdag om 14u. Op Zondag en Feestdagen zijn wij gesloten, de bestellingen vertrekken dan de eerste werkdag na die sluitingsdag. Festivalshop heeft 99% van de producten in voorraad, u ontvangt deze artikelen uit ons assortiment normaal gezien dan ook binnen één à twee werkdagen bij u thuis na ontvangst van de betaling in België. In Nederland en andere Europese landen rekenen we 3 à 6 dagen en voor landen buiten Europa gelieve ons te mailen voor een raming van het verzendbedrag en de levertermijn. Indien een artikel niet op voorraad is wordt u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht.
Festivalshop - Diversen
Diversen
Kan ik jullie contacteren?
Zeker weten! Wij helpen u graag verder in onze winkel. U kunt ons ook telefonisch of per e-mail contacteren. Om ons via e-mail te contacteren klikt u onderaan op contact. Wij stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te helpen.
Leggen jullie artikelen opzij voor latere afhaling?
Helaas kunnen wij moeilijk artikelen of kostuums voorbehouden. Wat u wel kan doen is het gewenste artikel bestellen via onze webshop en tijdens het afrekenproces kiezen voor afhaling i.p.v. verzending. Op die manier kunnen wij  bestelling onmiddellijk voor u uit de winkel nemen. Zodra je bestelling klaarligt in onze winkel, gelegen te Diestsestraat 105 3270 Scherpenheuvel België, ontvang je van ons een e-mail. Hierna heb je 14 kalenderdagen de tijd om het pakketje af te halen in onze winkel. Indien na het verstrijken van deze termijn het pakketje nog niet werd afgehaald ontvang je van ons een herinneringsmail met verdere instructies.  

Opgelet wanneer de bestelling geannuleerd wordt na het verstrijken van de termijn van 14 kalenderdagen zullen wel administratie- en behandelingskosten in mindering worden gebracht, afhankelijk van het bestelbedrag en met een minimum van €15,00.
Waarom kan ik geen vuurwerk bestellen via de webshop?
Door een beperkte opslagcapaciteit voor vuurwerk kunnen wij onmogelijk voor iedere klant een aparte bestelling opzij houden. Vuurwerkartikelen kunnen voor evidente veiligheidsredenen in geen geval verzonden worden. Voor deze redenen kan het gewenste vuurwerk dus enkel aangekocht worden in onze winkel te Scherpenheuvel (België).